Häirenuputeenus

HÄIRENUPUTEENUS

 

Häirenuputeenus on sotsiaalteenus, mille osutamisel aidatakse kaasa isiku turvalisuse tagamisele tema harjumuspärases keskkonnas. Teenuse eesmärk on aidata kaasa isiku turvalisuse tagamisele tema harjumuspärases keskkonnas ja ennetada riske, mis võivad tekkida vähenenud toimetulekuvõimega isikutel õigeaegse abita jäämise korral.

Teenus on mõeldud isikule, kellel oma terviseseisundist, kõrgest east või erivajadusest tingituna on raskusi endaga toimetuleku või suhtlemisega, mille tõttu on tal suurem risk sattuda oma kodus või selle vahetus läheduses abitusse olukorda.

Isiku eluruumi paigaldatakse kahepoolset sidet võimaldav hädaabisüsteem, mis sisaldab erinevaid sotsiaalvalveseadmeid ning mille kaudu on võimalik ööpäevaringselt kutsuda abi.
Üldjuhul kantakse häirenuppu kaelas või randmel.

Kukkumise, terviserike või tulekahju korral, vajutab isik nuppu või tuvastab kukkumisanduriga häirenupp tugevama põrutuse/kukkumise ja algatab kõne automaatselt käed-vabad hoolekandetelefonile Medi kõnekeskuse operaatorile. Temaga suheldes selgitatakse välja abivajadus. Vajadusel saadetakse teenusekeskusest häireteade ööpäevaringselt abivajaja poolt määratud kontaktisikule, hoolealuse usaldusisikule või kiirabile ja päästeametile.

Häirenuputeenus on tasuline. Vallavalitsus arvestab tasu määramisel isiku majanduslikku olukorda, seadusjärgset ülalpidamiskohustust omavate isikute olemasolu, nende sissetulekut.

Häirenuputeenuse vajaduse ilmnemisel palume pöörduda inimestel Tõrva Vallavalitsuse sotsiaalosakonna sotsiaaltööspetsialistide poole
Lisainfot saab Medi nõuandeliinil 661 8181, e-postiga info@medi.ee ja kodulehel www.medi.ee.